Przed świętami Bożego Narodzenia często poruszany jest temat prezentów świątecznych o charakterze rysunkowym czy malarskim. Przede wszystkim trzeba wykazać dużą ostrożność, kupując tego rodzaju prezent, łatwo bowiem kupić coś, co do niczego się obdarowanemu nie przyda. Postaram się jednak wskazać pewną listę prezentów, które powinny być na tyle uniwersalne by osoba, która je odpakuje, była szczęśliwa i co ważniejsze używała naszego prezentu w przyszłości.
Prac zasługujących na uhonorowanie jest w tym tygodniu kilka. Jako że wszystkie grupy średnie spisały się na medal, rysując świetny materiał przygotowujący do anatomii głowy — prezentujemy najciekawsze prace !!! Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pracami grup średnich, które zbiorowo uzyskują w tym tygodniu tytuł PRACY TYGODNIA... myślę, że nawet MIESIĄCA... Analiza czaszek jest praktycznym wstępem do portretu, rysunku postaci z natury oraz świetnym ćwiczeniem w rysunku przestrzennym.
W jakim stylu uczy prowadzący ? Jak będę uczony rysunku żurnalowego ? Mogę dostać próbkę, jak będę to rysował ? To częste pytania osób, które zainteresowane są działaniami w kierunku rysunku żurnalowego. Odpowiedź nie jest bezpośrednia ani łatwa. Rysunek żurnalowy ma oparcie w tzw. rysunku klasycznym. Jeżeli chcesz rysować interpretacje żurnalowe, musisz nauczyć się prawidłowo budować, postać i poznać podstawowe założenia anatomii.
Z początkiem roku szkolnego powzięte zostało postanowienie, iż w każdym tygodniu będziemy publikowali najlepszą pracę wykonaną w tym okresie. W tym tygodniu za najciekawszą uważam pracę Justyny Pianki - "improwizację" do skał Ivana Shiskina w klimacie fantasy. Praca przedstawia skały klasycznego rosyjskiego autora, wykonane w pierwszym planie z lewej strony. Dopełnieniem do skał jest wojownik na gadzie, miasto w kanionie oraz chorda wojów (prawdopodobnie orków).
Siadasz przed pustą kartką na (zajęciach rysunkowych lub w domu) i zastanawiasz się jak "to" narysować, aby było genialnie wymyślone, świetnie skomponowane i narysowane idealnie z punktu widzenia technicznego... I to jeszcze szybko, bo czasu mało. Masz pustkę w głowie... Wiesz przecież, że nie spełnisz swoich oczekiwań... TO PO CO TO W OGÓLE RYSOWAĆ ? Lepiej zrobię coś innego.
Serdecznie zapraszam do prześledzenia kroków powstawania pracy Akwarelowej — Bazylika Św. Stefana. Osoby, które mają doświadczenie w malarstwie akwarelowym i rysunku zapraszam do namalowania tego tematu. Etapy: il. 1. Szkic ołówkowy wykonany z natury. Kadr i kolorystyka dobrana została przy pomocy analizy zdjęć i prostych narzędzi występujących w smartfonie.
Jako że człowiek uczy się przez całe życie, po powrocie z tegorocznego pleneru w Budapeszcie mam kilka ważnych obserwacji. Z kilkoma mocno zaawansowanymi osobami zastanawialiśmy się nad sukcesami bądź porażkami plastycznymi osób uczestniczących w plenerze. Jak to się dzieje, że osoby tak samo zdolne i posiadające taką samą ilość informacji potrafią tworzyć w warunkach działań "poważnych" (np. plenerowych) na kompletnie inny poziomie ?
W tym artykule dotyczącym pracy nad świadomością ciała, z punktu widzenia rysunku, zajmę się dwiema sprawami. Na pierwszy rzut oka nie są ze sobą powiązane, ale po bardziej dogłębnej analizie – tak. Pierwszy temat – budowanie detalu, praca nadgarstkiem i palcami. Drugi temat – praca oczami. Układ dłoni Przy budowaniu detalu rysunkowego skupiamy się na pewnej części pracy. Pracujemy na niewielkiej powierzchni kartki, chcemy być bardzo skrupulatni i dokładni.