Teczka i egzamin na Wydział Grafiki ASP

Opublikowano 07 Sierpnia 2020
Udostępnij:

W porównaniu z innymi wydziałami ASP, teczka na Grafikę jest bardzo wieloaspektowa, wymagająca od kandydata zaprezentowania różnorodnych rodzajów prac, co budzi wiele pytań i niepewności w osobach planujących zdawać na ten kierunek. Zastanawiają się one, jak powinna wyglądać i co zawierać teczka na Grafikę; jak przygotować się do egzaminu praktycznego; gdzie się uczyć i na czym skupić podczas nauki? Często słyszy się zdanie, że by dostać się na Grafikę, oprócz umiejętności plastycznych potrzebna jest też "osobowość". Nie należy obawiać się tego sformułowania ani przesadnie zastanawiać nad konkretnym typem osoby, której Komisja "poszukuje". Kandydaci przyjmowani są zazwyczaj na zasadzie różnorodności, dlatego ważne jest, aby Twoje prace wyróżniały się na tle innych, pokazywały wysoki poziom plastyczny i unikalność. Na Kursie Rysunku Moduł, dzięki nauce w niewielkich grupach oraz indywidualnemu podejściu do ucznia, pomożemy Ci wychwycić Twoje mocne strony, rozwinąć je i skompletować teczkę, która jak najlepiej je podkreśli. Ponieważ Grafika jest najbardziej obleganym wydziałem ASP, nie obędzie się bez zadbania o umiejętności techniczne, których poziom możesz sprawdzić, wchodząc na nasz profil na Instagramie. Szybkie poszperanie w internecie i porównanie, łatwo pokazuje, że stanowimy polską czołówkę. Dużo czasu poświęcamy również na dobór ciekawych, niebanalnych i urozmaiconych tematów, które mniejsze, młodsze pracownie jedynie próbują naśladować. Na naszych zajęciach pokażemy Ci, co powinno znaleźć się w bardzo dobrej teczce oraz jaki powinna prezentować poziom plastyczny. Jej bazą będzie "podstawka", czyli prace, które wymagane są od kandydatów na praktycznie każdy kierunek ASP. Do takiej podstawy należą: POSTAĆ RYSOWANA Z NATURY- temat, do którego zdając na Grafikę, nie można podchodzić lekceważąco- to on jest na egzaminie praktycznym "tematem kierunkowym" (w przypadku otrzymania tej samej liczby punktów przez dwóch kandydatów porównywane są właśnie punkty za zadanie z modelem). Studium postaci powinno być wykonane uczciwie, z pozującego modela. Nie jest istotne czy będzie to akt ani jaki będzie wiek rysowanej osoby- ważne jest za to odwzorowanie prawidłowych proporcji czy ciekawe wykończenie graficzne pracy. Nie warto też "oszukiwać" rysunkiem ze zdjęcia- zazwyczaj jest to od razu widoczne. PRACE MALARSKIE- najlepiej, aby malarstwo przeznaczone do teczki na Grafikę przedstawiało martwą naturę, można dodać do niej również pojedyncze obrazy postaci z natury. Dobrze, aby były one różnorodne, o co bardzo dbamy, przygotowując tematy zajęć w naszej pracowni. Oprócz powyższych, w Twojej teczce będą musiały znaleźć się prace właściwe konkretnemu wydziałowi: SZKICOWNIK- realizowane w nim tematy mogą być zupełnie dowolne, ważne jest jednak aby nie były to po prostu "zmniejszone" do rozmiaru szkicownika prace z "podstawki". Szkicownik powinien być bardziej indywidualną formą, w której pokażesz, co lubisz rysować, postarasz się ukazać swoją wrażliwość artystyczną. Najlepiej jest nosić go zawsze, przy sobie i wykonywać szybkie (nawet 30-sekundowe) szkice przedmiotów, osób, sytuacji, światła czy innych elementów otoczenia, które zwrócą Twoją uwagę. Nie trzeba się też ograniczać co do techniki, tutaj wszystko jest dozwolone, od ołówka i węgla, przez kredki, pastele i farby, aż po markery i flamastry. ZDJĘCIA- tutaj także tematyka jest dowolna. Wcale nie muszą być to zdjęcia "abstrakcyjne" ani "eksperymentalne", warto jednak postarać się o ich oryginalność. Jeśli masz możliwość poeksperymentowania z fotografią analogową, dobrze jest się tym pochwalić, ale absolutnie nie jest to wymóg. Dobrze sprawdzają się mini serie zdjęć, które można wyeksponować, układając z nich plansze. Do dzieła! Zapraszamy Cię do nas na Kurs Rysunku! Przygotuj się z nami na Grafikę ASP

© MODUŁ KURS RYSUNKU - All Rights Reserved