Blog naszej szkoły rysunku

Opublikowano 24 Stycznia 2013
Kategoria
RYSUNEK „ZEN“ – czyli rysunkowy rozwój zrównoważony.

Wśród osób uczących się rysunku, właściwie na każdym poziomie wiedzy i doświadczeń rysunkowych, pojawiają się problemy z koordynacją działań. Często nie pamiętamy o utrzymywaniu porządku w pracy (nazwijmy go rutyną) a staramy się na siłę zbudować rysunek „taki jak zdjęcie”, tak aby kadr wyglądał „super foto realistycznie”… PO CO? Będzie to w dużej mierze stracony czas.

Opublikowano 10 Stycznia 2013
Kategoria
FERIE ZIMOWE W MODUŁOWICACH

W czasie ferii zimowych zajęcia normatywne i egzaminy prowadzone są normalnie. Tematy zajęć będą dobrane w ten sposób by osoby, które na część ferii wyjadą na narty, mogły zrealizować temat przed wyjazdem lub po powrocie z niego.

Opublikowano 19 Grudnia 2012
Kategoria
RYSUNEK ŻURNALOWY - TUTORIAL

Rysunek mody różni się diametralnie od rysunku realistycznego, czy uprawianego przez nas często tzw.klasycznego, ponieważ służy zupełnie innym funkcjom.  Jego głównym zadaniem jest oddanie idei projektanta w szerokim zakresie: nastroju, materiału, tkaniny, kroju, dodatków, koloru, a nawet charakteru modelki, na której owo ubranie miałoby być prezentowane. 

Opublikowano 14 Grudnia 2012
MARTWA NATURA - ZRÓB TO SAM - CZĘŚĆ 3

Na etapie cieniowania martwej natury warto obserwować obiekty na tzw. przymkniętym oku. Podstawowym błędem jest rysowanie na pamięć. Poprawny stosunek czasu obserwacji do czasu gdy rysujesz powinien być taki sam - wynosić ok. 50/50. Po to ustawiłeś przed sobą model byś mógł uchwycić ciekawe cienie, światło, niuanse w fakturach materiałów, ich przeźroczystość i inne zjawiska. Ostatnia faza cieniowania. Staraj się nie traktować obiektów „wycinkowo” . Zacznij od ogólnego scharakteryzowania

Opublikowano 07 Grudnia 2012
MARTWA NATURA - ZRÓB TO SAM - CZĘŚĆ 2

Po wykonaniu wstępnego szkicu (opis w pierwszej części artykułu) przenieś kompozycję na duży format – użyj delikatnego konstrukcyjnego szkicu – tak aby zlokalizować (osadzić) obiekty w kompozycji na arkuszu. Od razu narysuj wszystkie elementy twojej kompozycji, łącznie z „uczciwym” szkicem tkaniny na której ustawiłeś swoją martwą naturę.  Pamiętaj aby w dalszych etapach nie rysować pracy „po trochu” nakładaj wszystkie warstwy rysunkowe na całość kompozycji (warto przeczytać wcześniejszy artykuł

Opublikowano 29 Listopada 2012
MARTWA NATURA – ZRÓB TO SAM - CZĘŚĆ 1

Martwa natura jest jednym z najbardziej popularnych tematów plastycznych w historii. Można powiedzieć, że obowiązkiem każdego szanującego się rysownika jest umiejętność poprawnego zakomponowania i narysowania tego tematu. Rozpoczynając swoją przygodę z tym tematem musisz zacząć od znalezienia odpowiedniego miejsca, aby ją ustawić – powinno być dobrze oświetlone światłem dziennym.   Przykład analitycznego zdjęcia układu obiektów. Najrozsądniej będzie tak ją ustawić by światło

Opublikowano 21 Listopada 2012
Kategoria
Rysunek sprawdzający predyspozycję w zakresie zapamiętywania i graficznej syntezy przestrzeni – OCB ???

W tym artykule postaram się naświetlić to, jak należy rozumieć tytuł pierwszej części egzaminu wstępnego na WAPW. Opis składa się z trzech członów: - zapamiętywanie, - graficzna synteza - przestrzeń. Pierwsze słowo sugeruje, że chodzi o obiekt lub przestrzeń zapamiętaną a nie o Twój własny projekt. Owszem zdarzało się, że własna twórczość była wysoko punktowana – z tego powodu, że była tak pomysłowo narysowana iż wyglądała na obiekt istniejący. Najczęściej jednak własne projekty

Opublikowano 08 Listopada 2012
Kategoria
Zasady rysunkowego rozwiązywania zadań geometryczno-przestrzennych.

Drugie zadanie egzaminacyjne WAPW (w pierwszym etapie) „rysunek sprawdzający predyspozycje w zakresie wyobraźni przestrzennej“ jest skonstruowane zazwyczaj „wielopoziomowo” – tak aby sprawdzić jak najwięcej elementów budujących predyspozycje kandydata: 1.     predyspozycje rysunkowo/plastyczne – „jasność” wypowiedzi graficznej, 2.     umiejętność czytania ze zrozumieniem, 3.     umiejętność wiązania ze sobą informacji o przestrzeni, 4.     umiejętność łączenia informacji pomiędzy rysunkami

© MODUŁ KURS RYSUNKU - All Rights Reserved